2013. augusztus 17., szombat

Nyári összefoglaló - I rész

Nem az első eset hogy lemaradok a blog frissítésével, de ezúttal igencsak hosszúra nyúlt a szünet.
A májusban elkezdődött NatGeo projekt, és minden egyébb elfoglaltság teljesen háttérbe szorította az internetes aktivitást, olyannyira hogy most már csak összefoglalóként kezelhetem a nyár folyamán összegyűlt fotóanyagot.
De magyarázkodás és mentegetőzés helyett inkébb bele is vágok a dologba.

1. Fogarasi havasokban tett látogatásunk után Gál laci barátommal bicajoztunk a Háromszéki havasok főgerincén, illetve a főgerinc erdély felőli oldalának erdőiben. Igaz az erdőben többet toltuk a biciklit mint amit rajta ültünk, de aki terepezik az tudja hogy ez is benne a pakliban.

Szép nap volt, hozzám mérve igazán jó túratáv és teljesítmény . .mégis arra emlékszem leginkább ahogy este holtfáradtan fordultam le a bicikliről és remegő lábakkal jutottam el az ágyig.

2. Pár napra rá már a Királykő éles gerincén egyensúlyozgattunk a kézdivásárhelyi SpeoAlpin klub csapatával. Már azt sem tudom hányan voltunk, de visszanézve a hegyoldalon hosszan kanyargó emberek sorára úgy tűnt hogy a fél város igyekszik megismerni e csodás kis sarkát a világnak. Örömmel nyugtázom hogy egy ilyen kisvárosból is számottevő érdeklődő akad a természeti látványosságok iránt, és fáradságot nem ismerve járják hegyeinket.
Ezúttal a keleti oldalról jutottunk fel a hegység legmagasabb csúcsára (Pásztor csúcs 2237m), majd a főgerinc egy szakaszát is végigjártuk .. ím a fotók:

A csúcs altti Grind menedékhely ..

A főgerincről bepillanthatunk a hegység nyugati mészkőfalainak világába is ..

3. Ugyancsak pár nappal később a Nagykőhavason bandukoltunk Szabó Árpival és magyarországi barátaival. Az útvonal az ismert Hétlétra kanyon - menedékház - főcsúcs - Medve szakadék. kellemes túra, kissé hűvös és szeles időjárással. Érdekessége hogy amíg körös-körül esett az eső, minket teljesen kikerült .. no meg a tény hogy a medve szakadék aljában belefutottunk egy nagy vaddisznó kondába .. és akármennyire is próbáltam utólérni/becserkészni őket, nem sikerült. Igaz - mentségemre szolgáljon - a menedékháznál hozzánk szegődött kutya a ludas a dologban :)

A Hétlétra kanyon vízesései és létrái közül a legmagasabb ...

4. Két napra rá -ugyanaz a csapat (sűrűn jártunk fel a hegyre) - a Csukás bérceit tapostuk, reménykedve hogy már annyira kinyílt a havasszépe (rhododendron), hogy fotósként is érdemes eredményre számíthatunk.
Az ismert sziklaóriások közt kanyarogva bukkantunk is olyan szélcsendes helyekre ahol már javában virágoztak. Korainak számít még .. hiszem még csak május közepén járunk, és június közepe szokott lenni a virágzás tetőpontja .. idén biztosan hamarabb történik. Pár fotó a hangulat kedvéért ..

Azért a sáfrányokat sem mellőztük ...

Csukás hegység ikonja . .a Tanácskozó vénasszonyok (Babele la sfat - RO)

A Csukás jellegzetes sziklavilága ..

Szatmári Zsolt írta...

Néha én is elmaradok az írással, sőt még a túrákkal is... A nyár nem az én világom. Kánikula, még a hegyekben is, tömeg az erdőben, és a közlekedésben, utakon, buszokon, vonatokon.
Alig várom a szeptembert, akkor majd beindul a túraszezon!

nbgbgb írta...

Gyönyörű a táj, nagyon szép felvételekkel.

Névtelen írta...

"Be szép álmom volt az éjjel! Szülőföldemen valék! Az az erdő, az a kunyhó, melyet régtől ösmerék...Azon hegyek, azon völgyek voltak szemeim előtt...Az a tüzes hegyi patak kristálytiszta vizével..." (Áprily Lajos)
Csodaszép táj, gönyörű fotók, Áprilyt idéző gondolatok. Köszönjük!

Lala írta...

Eseményekkel gazdag nyaratok volt és még ezután jön az igazi fotós túraszezon, ahogy egy látogatód is írta.
Gyönyörű képek, a Csukás fotók tetszenek a legjobban talán azért is mert itt még nem voltam.
Gratula.

Unknown írta...

köszönöm hogy időt szántatok végignézni az egészet, sőt még megjegyzést is írtatok. És perse már ismét mentegetőznöm kell .. még a ezt a megjegyzést is késve írom :))
De hát minél többet a természetbe, minél kevesebbet a gép előtt !