2012. március 28., szerda

Tavaszi üdvözlet ..

.. avagy hogyan próbáltam a hétvégi hóvirágtúra főszereplőit modellkedésre bírni.
Éppen elgondolkodtam .. elmondom ...
... többféle fotós létezik, és eszerint többféle fotózási módszer is. Például vannak akik lőnek csípőből 300 képet, aztán csak lesz köztük 10 jó is. Meg vannak akik igyekeznek "látni" a témát, megválogatják hogy mire lőnek, de túl sokat nem vesződnek a kompozícióval vagy beállításokkal (még akkor sem ha ezt a gép engedi), ott van arra a Photoshop. Aztán van aki eltölt fél órát egyetlen lövésért, pedánsan átgondol minden beállítást, háromszor is megkerüli a főtémát, esetleg kiszámítja a direkt és visszavert fénymennyiséget is. Nos talán más megközelítés is létezik - természetfotósoknál - de ez a három a nagytöbbséget magába foglalja. (nem akarok itt kitérni a studiófotózásra, az másmilyen tudomány)
Nos .. azon gondolkodtam el hogy én végül hová sorolnám magam?  De be kell vallanom magamnak hogy még mindig inkább a második kategória sorait hizlalom,  bár néha - túl ritkán egyébként - átesek a pedáns kategóriába is. Találok itt mindenféle kifogást .. pl. hogy túrázás, hegymászás közbe legtöbbször nincs idő sokat mérlegelni a helyzetet, stb .. minimális beállítás, oszt nyomjad ecsém !
Ámde vannak azok a ritka események amikor tényleg CSAK fotózni megyek ki .. és akkor odafigyelek mindenre amit valaha tanultam e téren. Természetesen mindig eszembe jutnak dolgok itthon a gép előtt amit a terepen figyelmen kívül hagytam, de remélem ezzel más is így van .. 
Ez az alkalom is ilyen volt .. kimentem hóvirágokat fotózni, elgondoltam hogy milyen oldalról érdemes, milyen hátterek illenek, milyen objektívekre és kiegészítőkre lesz szükség .. aztán amikor hazajöttem ismét tépkedtem a hajam hogy én barom, hát ezt vagy amazt a dolgot miért is nem ellenőriztem ott helyben ??
Megmutatok pár képet ... 




Nos? Tudom .. már én is látok hibákat ezekben is .. 
Egy dolgot azonban érdemes fontolóra venni .. ha fotózni indulsz .. indulj egyedül. Így nem fárasztod le társadat a félórás bíbelődéssel, és te sem fogod elsietni a dolgokat merthogy ott toporog idegesen (ne adj isten mérgesen ) valaki a hátad mögött .. 
Eredményes fotózást !!!

2 megjegyzés:

Joco_es_Betti írta...

nem is rosszak ezek a képek, csak hát mindenki másképpen fotózná, és persze én is sokszor járok úgy, hogy 1-2 nappal/órával később már másképpen fotóznám :)
fotóstípusból asszem én mindegyikből egy kicsi vagyok...ha olyan a téma akkor akár félórát is eltöltök egy képpel, de ha nincs annyi ihletem akkor 300 kép és lesz belőle 10 sem ami jó :)

Unknown írta...

Hát igen .. alkalmazkodó hozzáállás. Azt hiszem mindenki ezt teszi, függetlenül attól hogy milyen fotósnak tartja magát ..

Megjegyzés küldése